اختلال در سامانه های آموزشی و تخریب روان دانش آموزان

نویسنده مطلب
Average: 4 (1 vote)
این محتوا چه جامعه هدفی را دنبال می کند؟
ملی

اختلال در سامانه های آموزشی و تخریب روان دانش آموزان

 

آنگونه که دانش آموزان کرمانی می گویند؛ سامانه های آموزشی آنلاین دچار اختلالاتی شده اند که اداره کل آموزش و پرورش استان باید نسبت به رفع این مشکلات چاره اندیشی کند. در همین زمینه گزارشی تهیه شده که در ادامه قابل مطالعه است.

آموزش های آنلاین این روزها داغ ترین بحث میان دانش آموزان است، به صورتی که چالش ها و مشکلاتی هم پیرامون این قضیه وجود دارد.

حدود دو سال تحصیلی می شود که به علت شیوع ویروس کرونا تمامی مدارس کشور از آموزش های مجازی استفاده می کنند و به نوعی توانسته اند با زیر و بم های آن کنار بیایند.

مدیران آموزش و پرورش معتقد هستند که آموزش های مجازی تا حد زیادی توانسته است آموزش های دروس را پوشش دهد و درصد بسیاری از دانش آموزان توانسته اند از طریق صفحات الکترونیکی گوشی های موبایل در کلاس های آنلاین شرکت کرده و از محتوای آموزش معلمان و دبیران خود بهره ببرند.

اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که اگر آموزش های مجازی می توانند جایگزین مناسبی برای آموزش های حضوری باشد اما در مقابل به علت اختلالاتی که دارند باعث آزار و اذیت دانش آموزان در زمان برگزاری کلاس های آنلاین می شوند.

با اینکه مسئولان آموزش و پرورش کرمان برای بهبودزیر ساخت های آموزش مجازی تلاش زیادی کرده اند، اما باز هم مشکلاتی در این زمینه دیده می شود ضعیف بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط و مواقع، دانش آموزان و معلمان را برای پیگیری آموزش مجازی از طریق شبکه شاد، اسکای روم، واتساپ و... به دردسر انداخته است.

همچنین با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی برخی از خانواده ها برای فراهم کردن گوشی هوشمند به منظور پیوستن به شبکه های آموزشی مجازی و از سوی دیگر اختلال در نصب و عضو شدن در این شبکه ها به این دغدغه ها افزوده است.

هنوز بعد از گذشت دو سال از این شیوه آموزشی برخی از خانواده ها در گفت و گو با همکاران ما در بخش اجتماعی روزنامه اظهار کرده اند تلفن همراه قابل استفاده برای دانش آموزان ندارند و فرزندانشان نمی توانند از این آموزش بهره ببرند، برخی خانواده ها هم که تلفن همراه دارند نیز با مشکلات فنی در این سیستم مواجه هستند.

یکی از دانش آموزان پایه دوازدهم در شهر کرمان دراین باره چنین اظهار نظر کرد: گاهی اوقات اختلالات اینترنتی باعث می شوند تا نتوانیم در کلاس ها حاضر شویم، حتی سال گذشته برای ارائه دروس و امتحانات پایان ترم هم با مشکلاتی مواجه شدیم اما دبیران با دست و دلبازی نمره ما را دادند و برخی دیگر خیر.

حمید رضا افزود: آموزش و پرورش باید بتواند با اندیشیدن تمهیدات و سیاست های مناسب به گونه ای سامانه های مجازی را ارتقا دهند تا اختلالات موجود در آن به حداقل برسد.

به نظر می رسد بعد از گذشت قریب به دو سال تحصیلی، تجربه ای جدید در سیستم آموزشی کشور ایجاد شده اما نباید چالش ها و نواقص کار در این حوزه هنوز منجر به سردرگمی و آزار روح و روان دانش آموز،خانواده ها و معلمان شود...

افزودن نظر

متن ساده

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.