گام هاى طلایى تا سلامت مغز

نویسنده مطلب
Average: 4 (2 votes)
این محتوا چه جامعه هدفی را دنبال می کند؟
ملی

مغز شما یک دستگاه شگفت انگیز است که صندوقچه باارزشی از تجربیات و خاطراتی که بخش بزرگی از زندگی شما را تشکیل می دهند در خود نگه می دارد۔ هر روز انبوهی از اطلاعات جدید وارد مغزتان می شود که آن را تمرین می دهد؛ اما مراقبت از مغز مهم است زیرا به عملکرد مناسب آن کمک می کند۔
را بگیرید یا دست کم وقوع آن ها رابه تأخیر بیندازید، سبک زندگی( اس ترس یرانگیز می تواند موجب خیلی از بیماری ها شود:( فشارخون بالا کلسترول، چاقی و ۔\ اغلب حتی یک
به هر حال با مراقبت از سلامت مغزتان، نه تنها ) به پیشگیری از انواع بیماری ها و ناراحتی ها کمک ۱ می کنید بلکه عملکرد آن رانیز تقویت می نمایید۔ هر چیزی که در زندگی تجربه می کنید و حتی
مصرف کنید: تریپتوفان: این ماده شیمیایی برای یادگیری ضروری است، تریپتوفان در غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ، مغزهاۍ موز، آناناس و اوو کادو وجود دارد۔ - کولین: سویا و تخم مرغ سرشاراز ۳ گا کولین هستند. کرین 7 __ برای انتقال
براساس آنچه "دیلی میل "انگلیس منتشر کرده است، محققان دانشگاه کلرادو استدلال کرده اند که سطح پایین فرو کتوز منجر به مسیری می شود که باعث تقویت کنجکاوی در مورد غذا و ذخیره انرژی به شکل چربی می ش و0 اما در صورت مصرف بیش از حد، این مسیر موجب بیش فعالی، افزایش شدید اشتها و خطر ابتلا به مشکلات رفتاری مانند تکانشگری و پرخاشگری می شود۔ این تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که خوردن مقدار زی اد فرو کتوز مش کلات متعددی اعم از اختلال بیش فعالی، اختلال کم توجهی، افسردگی جنون آمیز و اختلال دو قطبی را بر فرد مترتب می سازد۔
شایع تر است۔ غذاها و نوشیدنی هایی که در حال حاضر حاوی مقادیر زیادی فروکتوز هس تند شامل بستنی، بیس کویت» کیک» سیب، انگور، آب میوه، نوشیدنی های شیرین و ماست میوه ای است،
گروه محقق ان در مقاله تحقیقاتی خود نتایج تعدادی از مطالعات قبلی را در مورد فرو کتوز و تأثیر آن بر بدن انسان بررسی کردند، محققان توضیح دادند هنگامی که سطح انرژی در سلول ها کاهش می یابد فرو کتوز باعث پاسخی مشابه حالات پیش امده هنگام گرسنگی می دهد۔ در نتیجه کنجکاوی برای یافتن غذا خطر پذیری و تصمیم گیری های عجولانه و تهاجمی را مانند کسی که در تلاش برای زنده ماندن است، افزایش می دهد۔
, ازآن رنج می برید۔ بخشی از ذخبرد چه حافظه تان راتشکیل میدهد.این ل ۳ قسمت از مغز همان جایی است ( که وقتی خاطره ای یا احساسی | را می خواهی د به یاد بیاورید سراغش می روید و جایی است که آموزه ها و تصمیم های هر روزه تان را بر اساس تجربیاتی که در این قسمت که ذخیره کرده اید به انجام می رسانید، و این همان چیزی است که به آن ذخیره شناختی می گویند۔
هر چه ذخیره شناختی تان بزرگ تر باشد مغزتان در برابر پیری زودهنگام ایمن تر خواهد بود، زیرا تمام این ارتباطات 9 ¬ مغزتان راتقویت می کنند، هر چه ارتباطات بیش تری ۰۰
مغز اندامی است که نیاز به انرژی زیادی دارد، در واقع مغز به تنهایی ۲۰ تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی تان را مصرف می کند، به همین دلیل باید از خوردن چربی زیاد و مهم تر از ان از خوردن غذاهای صنعتی اجتناب کنید

افزودن نظر

متن ساده

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.