زیرگذر دلیل جدال با فرماندار

زیرگذر دلیل جدال با فرماندار

 

در پی چاپ گزارش نگارستان درباره پل زیرگذر مکی آباد.

 

جدال با فرماندار

 

احداث دوپل بزرگ به فاصله متر از ۵۰۰ متر!

مهندس وحیدی، رئیس اسبق اداره راه و شهرسازی شهرستان از مخالفت شورای ترافیک شهرستان با احداث زیرگذر مکی آبادی گفته بود.

اسماعیل خواجویی، رئیس سابق شورای شهر در گفتگو با نشریه پرسیاوشان، شماره  ۳۷۴مورخ۱۰شهریور ۹۴ از غیر کارشناسی بودن این زیرگذر سخن به میان آورده بود.

  داود قاسمی، شهردار وقت که عملیات اجرایی این پل در زمان مسئولیتش شروع  و بدون پیشرفت رها شد نیز از پاسخگویی در این خصوص طفره رفته بود.

 

نسیم امید: در پی اظهار نظر محمودآبادی، سرپرست فرمانداری ویژه در هفته های پیش پیرامون زیرگذر مکی آباد (صنعت) که گفته بود.

«ترمینال مسافربری سیرجان در هفته دولت افتتاح می‌شود/ احداث زیرگذر در منطقه مکی آباد منتفی می‌شود».

نشریه نگارستان در اقدامی که به نظر می‌رسد رنگ و بوی تقابل با سرپرست فرمانداری دارد تا بررسی کارشناسی و ارائه مدارک مستند در این خصوص  به بررسی وضعیت هزینه های آن پرداخته است .

 با بررسی سوابق نظرات برخی مسئولان شهرستان در این خصوص در تناقض بوده است.

 

در قسمتی از گزارش نگارستان آمده است: « این اظهار نظر عجیب پس از آن صورت می‌گیرد که اجرای این زیرگذر پس از مطالعات کارشناسی وقتی در شورای شهر، شورای ترافیک و گروه مهندسین مشاور بررسی اولیه آن به تصویب رسیده و از ۶ سال قبل تاکنون هزینه زیادی برای اجرای آن صرف شده است.»

 

نظرات مسئولان وقت.

 

در پاسخ به این ادعا فرهاد فتحی زاده، عضو شورای دوره سوم شهر گفت: «در شورای سوم هیچگونه طرحی در این خصوص به شورای شهر ارسال نشد .

و مصوبه ای دال بر وجود نظر کارشناسی این پل وجود ندارد. مهندس وحیدی، رئیس وقت اداره راه و شهرسازی شهرستان  از مخالفت شورای ترافیک وقت با احداث زیرگذر مکی آبادی گفته بود.

اسماعیل خواجویی، رئیس سابق شورای شهر در گفتگو با نشریه پرسیاوشان، شماره     ۳۷۴مورخ۱۰شهریور ۹۴ از غیر کارشناسی بودن این زیرگذر سخن به میان آورده بود.

 نشریه «نسیم امید» در شماره ۲۷ تاریخ ۱۱/۴ /۹۴گزارش درباره غیر کارشناسی بودن این پل تهیه کرده بود.

  با توجه به اهمیت موضوع برای روشنگری شهروندان سیرجانی مجددا چاپ می‌شود.

گزارش «نسیم امید» از نحوه کارشناسی پل زیر گذر مکی آباد.

 

احداث دو پل بزرگ به فاصله کمتر از ۵۰۰ متر!.

 

گروه شهر: اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر در عرصه های مختلف از اولویت های هر شهری می‌باشد که این خدمات نیازمند ایجاد فضا و بستر مناسب در امورات عمرانی است تا بتواند رضایت عموم مردم را فراهم کند و از دوباره کاری ها جلوگیری نماید. یکی از فعالیت های عمرانی که اکنون توسط شهرداری در حال انجام است، اجرای پروژه پل زیرگذر صنعت (مکی آباد) است که هدف از اجرای این طرح جلوگیری از حوادث رانندگی و مسیرگشایی در این چهارراه و محله مکی آباد می‌باشد که نقش توزیع ترافیک را بر عهده دارد. حال سوال اینجاست که آیا مشکل فوق را نمی شد با یک دور برگردان و چند چراغ راهنما حل کرد و نیازی به صرف این همه هزینه نباشد. آیا جایی دیده شده که به فاصله کمتر از ۵۰۰ متر دو پل بزرگ مثل زیرگذر صنعت و دفاع مقدس در یک مسیر احداث شوند. در همین رابطه نظر مسئولان ذیربط را جویا شده ایم که با هم می خوانیم:

چند نفر در شورای شهر پیگیر اجرای آن بودند

اسماعیل خواجویی، رئیس شورای شهر در این خصوص گفت: کار کارشناسی پل زیرگذر مکی آباد در دوره های قبل انجام شده بود و هیئت کارشناسی نظر خود را مبنی بر احداث این زیرگذر داده بودند یعنی این کار از قبل انجام شده بود و بودجه آن در سال ۹۴ دیده شده است و می بایست به اجرا در بیاید و چند نفر نیز در شورای شهر پیگیر بودند که این کار صورت بگیرد. [ لازم به ذکر است وی در گفتگو با هفته نامه پرسیاوشان، شماره ۳۷۴ مورخ ۱۰/۶/۹۴ طرح زیرگذر مکی آباد را غیر کارشناسی دانسته بود.]

پل زیرگذرکارشناسی شده نیست.

 

محمد عسکری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت.

بحث احداث پل زیرگذر مکی آباد هم به عنوان طرح تقاطع غیر هم سطح و هم زیرگذر کارشناسی شده است .

 طرح تقاطع غیر همسطح اجرا نمی‌شود .

چون مشکلات خاص خود را دارد و بهترین گزینه پل زیرگذر بوده است.

که به نظر من این پل زیرگذر نیز کارشناسی شده نمی‌باشد.

و زمانی که کمربندی از این مسیر برداشته شود اینجا نیز یک نقطه کوری تبدیل  می‌شود .

و از آنجایی که برخی اصرار داشتند که کار انجام شود مصوب شده است که اجرا شود که حدوداَ ۱۴ میلیارد تومان هزینه آن می‌باشد.

اما این کار می تواند با یک دور برگردان اصلاح شود و مشکل این منطقه حل شود.

نظر ما هم احداث پل نبوده است.

درست است که در یک مقطع زمانی احداث پل نیاز بوده است اما با برداشته شدن کمربندی از این منطقه با یک تقاطع غیر هم سطح مشکل حل می شد.

و این بودجه نیز در خود مکی آباد صرف شود خیلی بیشتر از این به نفع مردم منطقه بوده است.

عدم پاسخگویی داود قاسمی، شهردار

پیرو تماسهای مکرر با داود قاسمی شهردار، ایشان از پاسخگویی در این خصوص امتناع کرده.

موضوع را به روابط عمومی ارجاع دادند.

  وحید ارجمند، مدیر روابط عمومی به صورت مکتوب در حد تلگراف اینگونه پاسخ دادند.

«نزدیکی این دو تقاطع به یکدیگر ضرورت غیر همسطح کردن زیرگذر صنعت را بیشتر می‌کند.

و در خصوص اجرای پل زیرگذر صنعت( مکی آباد) مطالعات کاملی از طریق دو مشاور ذیصلاح انجام شده است .

 هر دو ضرورت اجرای این پروژه را تایید کرده اند.»

مخالفت شورای ترافیک وقت با پل زیرگذرمکی آباد.

 

مهندس وحیدی، رئیس سابق اداره راه و شهرسازی در این خصوص گفت.

به علت فاصله کم پل زیرگذر صنعت از دفاع مقدس، احداث پل زیرگذر صنعت به صلاح نیست.

 فکر کنم در زمان شهرداری عارفی نسب این موضوع در شورای ترافیک شهرستان مطرح و با آن مخالفت گردیده بود.

 

نظر شما درباره ی این نشریه چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *